Pozycjonowanie zleć specjalistom. Nie kieruj się wyłącznie ceną

Choć cena przy wyborze usługodawcy jest bardzo ważna, to nie powinna być jednak kluczowa. Żeby pozycjonowanie było dobrze przeprowadzone, konieczne jest powierzenie tego zadania specjalistom. W przeciwnym razie tak realizowany marketing będzie nieskuteczny, a w najgorszym razie doprowadzić do spadku widoczności strony w wyszukiwarce Google.

Jak znaleźć dobra agencję?

Żeby pozycjonowanie było w pełni skuteczne muszą się tym zająć kompetentne osoby. Musisz zdać sobie sprawę, że tego typu działania nie są wcale proste do realizacji i trzeba się na tym znać. Jedną z podstawowych wytycznych, które trzeba wziąć pod uwagę jest przestrzeganie wytycznych Google i posługiwanie się zalecanymi przez nich technikami. W przeciwnym razie witryna bardzo szybko może wejść w topy, ale równie szybko spaść w wynikach wyszukiwania, bo zostanie ukarana przez pracowników Google. W najgorszym razie całkowicie wypadnie z indeksu co w praktyce oznacz, ze nie będzie w pierwszej setce wyników, a klienci nie będą jej w stanie znaleźć. Tym samym oszczędności związane z takim nierzetelnym pozycjonowaniem są jedynie pozorne, bo firma może szybko stracić klientów i płynność finansową, a żeby „odkręcić” działania poprzedniej agencji trzeba będzie za to sporo zapłacić. Lepiej więc od razu postawić na współpracę z firmą, która ma doświadczenie i bogate portfolio. To w pewnym sensie jest gwarancją, że pozycjonowanie będzie dobrze wykonane. Jeśli mamy taka możliwość, popytajmy się wśród innych zaprzyjaźnionych firm. Być może będą nam w stanie coś polecić.

Sprawdź kto pracuje w zespole

Agencje marketingowa tworzą ludzie o odpowiednich kompetencjach. Wraz ze zmianą algorytmów w Google pozycjonowanie stało się znacznie bardziej skomplikowane niż kilkanaście lat temu, kiedy jednak osoba była w stanie przeprowadzić wszystkie działania marketingowe. Dziś potrzeba do tego zaangażowania całego zespołu, a to przede wszystkim dlatego, że na pozycjonowanie wpływa kilka czynników. Jednym z ważniejszych jest content. Chodzi to m.in. o ciekawe treści, grafiki, filmy. Takie materiały mogą wygenerować ruch na stronę docelową i przyciągnąć klientów. Jeśli w zespole agencji kreatywnej nie ma copywritera czy grafika, możesz być pewny, że prowadzone działania nie będą skuteczne. Stąd też, zanim zdecydujesz się na współpracę z konkretną firmą i dowiedz się, czy może się pochwalić referencjami, sprawdź jeszcze skład zespołu. Oczywiście tak naprawdę będziesz w stanie zweryfikować efekty działań marketingowych po wynikach. Musisz jednak pamiętać, że profesjonalna firma co miesiąc przygotowuje i omawia postępy prac, sporządza raporty, żebyś miała wszystko pod kontrola. Jeśli usługodawca nie będzie chciał raportować postępów co miesiąc, to zacznij się rozglądać za inna agencją.